vineri, martie 13

Unde-s doi nu creste doar puterea ci si cota de piata

Impresionant exercitiul de PR derulat ieri de Telekom Romania in contextul anuntarii rezultatelor financiare pe 2014. Atingerea unei cifre de afaceri de cca 1 miliard EUR si a 30% cota de piata, ceea ce duce Telekom Romania pe prima pozitie in piata locala de teecomunciatii, a justificat aducerea pe scena a intregii echipe de management. Am putut afla astfel, o parte din logica de business care a sustinut acest proces si care, conform afirmatiilor oficialilor companiei, ramane valabila si pentru anul in curs. Era evident, inca de anul trecut, ca Deutsche Telekom nu vine pe piata locala doar pentru showing off ci ca ambitiile sunt mari, iar Nikolai Beckers (CEO) a spus de ceva vreme ca obiectivul este ca Telekom Romania sa devina numarul 1. 



Ce se afla insa in spatele declaratiilor?
- O reaseazare masiva a portofoliului. Pachete pentru toate gusturile, care fac desuete ofertele unei parti din concurenta. N combinatii de voce fixa, voce mobila, date, TV analog, digital...optiuni multiple de minute, latimi de banda, programe TV, securitate etc. Toate de la un singur furnizor, pe o singura factura. De ce sa ai 3-4 furnizori, cand poti avea unul singur?
- Campanii intense de sales si upsales dupa o studiere atenta a profilului clientului. Vorbesti international din cand in cand? Iti ofertam un pachet mai atractiv etc. Prin comparatie, alti furnizori ma sunau sa-mi vanda un serviciu pe care il avem deja.
- Investitii in infrastructura. Renunta la cupru pentru a pune fibra optica, procesul este in derulare.
- Call Center foarte eficient, oameni foarte proactivi. Pentru 2015 vor sa atinga un timp de raspuns de 10 secunde pentru clientii cu pachete integrate fix-mobil. Evident, este o promisiune, nu o asumare contractuala.
- Activitate intensa in zona de integrator IT: proiecte mari de infrastructura convergenta, aplicatii mobile SAP, Office 365, cloud VPN. Ovidiu Ghiman (in charge pe segmentul de B2B) a spus un lucru interesant: „avem o pozitie unica in piata deoarece sunt operatorul telecom cu cele mai bune competențe IT dar si integratorul IT cu cea mai relevanta amprenta in telecom”. Avand in vedere cam ce presteaza T-Systems pe alte piete, prevad anunturi interesante pe acest segment de business. Chiar sunt curior cum va functiona acel Business Application Market Place despre care se tot aude.
- Adoptarea unui model operational eficient. Reducere de costuri, externalizari etc.
- Dorinta Deutshe Telekom de fi lider pe piata europeana de telecomunicatii

Pentru 2015, strategia precede investitii de cca 160 milioane EUR, orientare catre e-business si M2M (Internet of Things)  si pastrarea masurilor care au avut efect anul trecut. Au fost mai multe intrebari despre Palatul Telefoanelor, iar Beckers a fost foarte ferm: nu este pe agenda board-ului, sunt multe emotii la mijloc prin urmare nu va fi vandut in perioada urmatoare.