Analizele au aratat ca 2/3 din furturi sunt generate de angajatii proprii ai magazinelor si doar 1/3 de catre clienti. Solutiile de lupta impotriva fraudelor nu sunt simple si implica o combinatie de proceduri digitale, supraveghere video, elemente de siguranta pe produse etc. In mod curent, magazinele afla de pierderi seara cand se face inventarul si cand este prea tarziu. Cerintele sunt de prevenire a furturilor sau de identificare timpurie a tendintelor. RBC a instituit o serie de proceduri digitale pentru alarmarea echipelor de securitate prin care se fac diverse corelatii intre bonurile emise la casa si fluxurile video. Spre exemplu se fac analize daca anumite produse (mai scumpe, probabil sau cu un anumit specific) se vand cu precadere la un anumit casier, la anumite ore/persoane etc.
In retail, se fura marfa de cca 1.5-2% din vanzari
RBC (Romanian Business Consult) are o pozitie de invidiat pe piata de retail, cu un marketshare de cca 87% la nivelul retelelor mari. Practic, majoritatea magazinelor folosesc solutiisau echipamente RBC: case de marcat/POS-uri/cantare etc. Conform informatiilor RBC, livrate ieri la o conferinta de presa, furtul din magazine genereaza pierderi de pana la 1.5-2% din vanzari, ceea ce reprezinta o valoare foarte mare atat pentru fiecare retail in parte cat si la nivelul pietei. RBC a catalogat nu mai putin de 220 de metode de fraudare in magazine. Nu il cautati online, nu e public. :)
Analizele au aratat ca 2/3 din furturi sunt generate de angajatii proprii ai magazinelor si doar 1/3 de catre clienti. Solutiile de lupta impotriva fraudelor nu sunt simple si implica o combinatie de proceduri digitale, supraveghere video, elemente de siguranta pe produse etc. In mod curent, magazinele afla de pierderi seara cand se face inventarul si cand este prea tarziu. Cerintele sunt de prevenire a furturilor sau de identificare timpurie a tendintelor. RBC a instituit o serie de proceduri digitale pentru alarmarea echipelor de securitate prin care se fac diverse corelatii intre bonurile emise la casa si fluxurile video. Spre exemplu se fac analize daca anumite produse (mai scumpe, probabil sau cu un anumit specific) se vand cu precadere la un anumit casier, la anumite ore/persoane etc.
Analizele au aratat ca 2/3 din furturi sunt generate de angajatii proprii ai magazinelor si doar 1/3 de catre clienti. Solutiile de lupta impotriva fraudelor nu sunt simple si implica o combinatie de proceduri digitale, supraveghere video, elemente de siguranta pe produse etc. In mod curent, magazinele afla de pierderi seara cand se face inventarul si cand este prea tarziu. Cerintele sunt de prevenire a furturilor sau de identificare timpurie a tendintelor. RBC a instituit o serie de proceduri digitale pentru alarmarea echipelor de securitate prin care se fac diverse corelatii intre bonurile emise la casa si fluxurile video. Spre exemplu se fac analize daca anumite produse (mai scumpe, probabil sau cu un anumit specific) se vand cu precadere la un anumit casier, la anumite ore/persoane etc.