Tuesday, May 6

Britanicii sunt nemultumiri de call centerele nearshoring

Un studiu realizat printre britanici arata ca 75% dintre acestia sunt foarte nemultumiti de serviciile oferite de call center-ele in regim nearshoring. Foarte multe companii britanice au preferat să externalizeze astfel de operatiuni pe motiv de cost cutting. Poate fi acesta un semnal pentru Romania care a atras in ultimii ani multe investitii de acest gen? Greu de precizat, dar o combinatie intre cresterile salariale și astfel de nemujltumiri poate crea unele probleme. Din pacate nu am citit intreg studiul, dar cred ca multe dintre nemultumiri erau si pe fondul utilizarii unor vorbitori non nativi de engleza pentru servicii oferite catre piata britanica ceea ce poate fi frustrant. Insa pentru alte nationalitati acest aspect poate trece neobservat, vorbitorii non nativi de engleza fiind mult mai toleranti la o engleză cu accent si topica simpla.

In antichitate multa lume vorbea limba greaca, insa nu era greaca elenistica ci elina, o greaca generalizata similara latinei vulgare. Se intampla ceva similar si cu engleza vorbita de cea mai mare parte a lumii.