Teamnet, prin Bogdan Padiu, afirma ca 2013 a adus un plus de entuziasm pe piata locala, iar clientii incep sa inteleaga beneficiile utilizarii tehnologiei. Nu prea cred ca este un fenomen de masa (adica nu se vede in cifrele industriei) dar probabil o incalzire a interesului pentru IT se simte. Strict la Ymens, 2013 a adus 50% mai multi clienti si 40% mai multe venituri. Mi-ar fi placut sa vad un indicator de profitabilitate per client, ceva gen ARPU din telecom. La nivel de clienti, lucrurile s-au miscat in retail si distributie, unde ar exista mai multe succes stories insa nu au dat nume, ceea ce inseamna probabil ca numarul conturilor referentiabile (ce inseamna referentiabil este o alta discutie) este relativ redus.
Mai interesanta este perspectiva anului 2014, iar Ymens face un pas strategic si se pozitioneaza ca broker de cloud. Asta inseamna ca vor agrega mai multe servicii, de la diversi furnizori si vor oferi clientilor o abordare unica la nivel de contractare, facturare, suport etc. Un fel de marketplace/store insa construit pe principii de B2B. Nu mi-am dat seama cat de mare va fi portofoliul de servicii (este prematur) insa Bogdan Balaci afirma ca vor oferi clientilor optiuni si ca vor urma cateva anunturi de parteneriate in urmatoarele luni. La nivel orizontal vorbim despre servicii de: e-mail, colaborare, gestiune financiara, gestiune depozit, document management, workflow, comunicatii integrate etc. Compania se va orienta catre cloudsourcing ceea ce reprezinta o combinatie de business solutions cloud based cu servicii de consultanta, implementare si suport, un profil oarecum asemanator integratorilor de sisteme traditionali. In 2014 vor investi cca 1 milion EUR in productie si R&D precum si in dezvoltarea competentelor echipei (justificata de trecerea la un statut de integrator).
Tot din 2014, vor aborda si piata de IaaS (Infrastructura ca Serviciu) cu precadere catre companii mari. Aceste companii nu sunt probabil interesate de Software ca Serviciu/SaaS pt ca au deja aplicatii
pe care le utilizeaza on premises, insa pentru a reduce costurile
operationale (adica energie electrica, chiria spatiului pentru dataroom
etc) le-ar
putea muta (aceste aplicatii) de pe serverele proprii pe infrastructura
virtuala pusa la dispozitie de Teamnet/Ymens, pastrand
operarea/administrarea acestora de catre propriul departament IT. Serviciile vor continua sa fie livrate din Centrul de Date IBM, iar redundanta asigurata prin Romtelecom, centrul din Brasov. Nu exista planuri pentru investitia intr-un centru de date propriu.
Despre proiectul G Cloud, initiat anul trecut in parteneriat cu NEC, am aflat ca este inca in etapa de dezvoltare dar ca sunt pregatice niste proof of concept.