Thursday, March 26

Telekom Romania pregateste un Business Application Marketplace

Planurile pentru dezvotarea unui „Catalog de solutii business” sunt mai vechi, insa la Cisco Connect oficiali ai Telekom Romania au confirmat ca acest Business Application Marketplace ar putea deveni functional in partea a doua a anului. In esenta, acest catalog ar fi o oferta de solutii si servicii ale Telekom si ale unor parteneri atent selectionati care sa acopere practic orice aspect din activitatea unei companii. Partenerii vor gestiona procesul de dezvoltarere si mentenanta, iar vanzarea ar fi in sarcina operatorului.
Modele similare, functionale, exista la nivelul Deutsche Telekom precum si in Croatia prin Hrvatski Telekom.  Abordarile par a fi diferite in cadrul grupului, fiecare entitate nationala avand aplicatii proprii. Daca Deutsche Telekom are in oferta o solutie de top ca Sage, Hrvatski Telekom pune la dispozitia clientilor un CRM bazat pe Sugar.


Marketplace-ul operatorului croat, care mi-a fost dat drept exemplu de oficialii Telekom Romania, este deja populat cu oferte, iar solutiile/serviciile disponibile sunt relativ diverse: ecommerce, gestiunea relatiilor cu clientii, gestiune financiara, colaborare, project management, office automation, marketing automation + serviciile traditionale de data center/coud computing etc. Nu sunt doar solutii locale ci si unele foarte cunoscute la nivel global, Office 365, Teambox etc. Prieteni jurnalisti din Croatia mi-au spus ca proiectul este mai vechi, 2013-2014 si ca operatorul are o oferta de parteneriat pentru ISV-uri prin care sa adauge aplicatii/servicii.  Conditiile de selectie sunt insa stricte, pe de o parte pentru a fi asigurata calitatea, iar pe de alta pentru ca nu se doreste redundanta ofertelor. Probabil abordarea va fi similara si in Romania. Ramane de vazut cu ce parteneri locali va lucra Telekom Romania si cat de diversa va fi oferta, avand in vedere ca la capitolul produse software  (traditionale sau din cloud) stam destul de bine.