Monday, June 30

Despre parteneriatele din piata locala de software

Este greu pentru o companie de software locala mica (cu 2-3 exceptii majoritatea sunt mici) sa faca fata pe termen lung concurentei globale (cu 2-3 exceptii, majoritatea solutiilor de business sunt prezente local) cu precadere la nivel de produs. Bazele instalate nu sunt atat de mari si nu genereaza venituri atat de consistente incat furnizorii locali sa poata investi bugete generoase in dezvoltarea produselor. Inevitabil, nu reusesc sa faca saltul tehnologic si pierd teren. Pentru multi dintre acestia alternativa este un parteneriat de distributie pentru un produs international, performant, localizat și pentru care exista deja un plan de business pe urmatorii ani.

Cristi Cozic (Entersoft) si Dorin Andreica (Soft Net Consulting)
Pe acest palier se inscrie si parteneriatul anuntat astazi de Entersoft Romania (companie regionala cu sediul in Grecia si prezenta locala din 2008) si Soft Net Consulting pentru distributia produselor ERP, CRM, Mobile SFA și eCommerce.

Timisorenii de la Soft Net Consulting (a nu se confunda cu Softnet Development and Consulting) aveau in portofoliu doua produse locale din gama ERP: unul mai cunoscut Winmentor si unul mai putin cunoscut (Asis ERP) insa fara prea mari perspective pe termen lung. Prin urmare, pentru a-si securiza businessul de implementare solutii software si cota buna de piata in zona de vest a tarii, Soft Net a trecut la un furnizor cu potential, cu produs dezvoltat pe tehnologie moderna (.Net) cu resurse la dispozitie (departament de dezvoltare cu + 100 de angajati) si cu un program coerent de parteneriat (+80 de parteneri in regiune).

Mai mult, Entersoft are un portofoliu relativ acoperitor: ERP (cu doua pachete de licentiere: Expert pt companii mici si Suita pentru medii si mari) CRM, Mobile SFA (vezi proiectul de la JTI Romania) eCommerce, retail etc. De asemenea, Entersoft are un plan de dezvoltare pentru portofoliu care include versiuni mobile pentru Windows 8 si Android, ERP ca serviciu (din toamna) etc. Aceste elemente au permis celor doua companii trasarea unui plan de business pe doi ani care sa previzioneze un numar de proiecte si o cifra de afaceri. In mod evident, un astfel de parteneriat este o punere in comun de valori si resurse (solutie, cunostinte, certificari, fonduri de marketing, consultanti etc) fara de care nu am vorbi decat de relatii de afaceri conjuncturale.