Thursday, June 26

Stocarea in nor a devenit ieftina ca apa plata

Speriat de o intrerupere spontana a laptopului din dotare am trecut la back-up complet in nor. Am instalatat aplicatia OneDrive pentru Windows 7 si imi sincronizez complet documentele in lucru. Dincolo de back-up am si avantajul ca le pot accesa de pe telefon sau tableta. Salvam separat unele documente insa doar cand imi aduceam aminte, ceea ce induce unele riscuri. Din pacate, putine sunt companiile care fac un back-up profi al datelor (eventual intr-o alta locatie). La un moment dat circulau niste cifre si cred ca procentul nu trecere de 35% din cate imi aduc aminte.

 Din fericire optiunile de stocare in cloud sunt multiple si tot mai ieftine. Ca tot vorbeam de OneDrive, capacitatea a crescut considerabil in ultima vreme, conturile free avand la dispozitie pana la 25 GB, iar cele cu abonament platit (Office 365) pana la 1 TB. Suplimentar, 100 GB in plus costa cca 7 lei/luna/utilizator.
Evident, exista si alte servicii precum Google Drive, DropBox sau EMC Synclicity pentru companii cu pretentii.

Avand în vedere, latimea de banda oferita de majoritatea furnizorilor, mare pentru downloand, suficienta pentru upload, urcatul fisierelor text in nor devine joaca de copil.