Ponderea gospodăriilor în care nu există un PC este semnificativ mai mare în mediul rural (19%) față de mediul urban (5%). Cele mai importante caracteristici pe care părinții le urmăresc la un nou PC sunt: să răspundă rapid la comenzi (90,9%), să aibă o autonomie mare a bateriei (87,3%) și o grafică bună (85,5%). În această ierarhie, mai sunt importante și capacitatea mare de stocare (81%), prețul accesibil (80,4%), dar și să aibă sistemul de operare deja instalat (79,2%).
La nivel general, în 87,9% dintre gospodăriile cu școlari în clasele 0-12 există cel puțin un PC. Copiii din România folosesc PC-ul de la o vârstă precoce. Astfel, mai mult de jumătate (63,3%) dintre copiii care folosesc PC-ul din gospodărie învață să-l folosească până la vârsta de 8 ani. Acest comportament este influențat de vârsta la care școlarul primește un PC pe care să îl folosească doar el în cadrul familiei. Acest lucru poate fi explicat prin expunerea din ce în ce mai mare la tehnologie, existența acesteia în gospodărie, precum și necesitatea unui PC pentru a-și face temele pentru școală. În același timp, 36% au început să folosească computerul de la o vârstă cuprinsă între 9 și 15 ani.
Cei mai mulți școlari (81,5%) folosesc PC-ul pentru
jocuri, atât online, cât și offline. Activitățile diferă de la
un ciclu de învățământ la altul. Dacă în cazul celor din
ciclul primar 91,9% folosesc PC-ul preponderent pentru jocuri,
preferințele se schimbă pe parcurs. Așadar, în ciclul gimnazial
procentul elevilor care folosesc PC-ul pentru jocuri se diminuează
până la 84,4%, în schimb crește procentul celor care folosesc
PC-ul pentru site-uri de socializare - 65% și pentru școală -
79,6% (referate, teme și proiecte). Alte activități preferate de
elevi sunt: ascultarea de muzică și radio (69.6%), teme și
referate pentru școală (68,1%), urmărirea filmelor și serialelor
favorite (56,5%) sau descărcarea de filme și muzică (46,3%).