Tuesday, September 27

Oracle pune tunurile si ochii pe Amazon

Larry Ellison este un om de afaceri agresiv, toata lumea stie asta. Prin urmare, se „ia” frecvent de concurenta, cu precadere in cadrul keynote-urilor de la evenimentele mari precum Oracle Open World.  Imi amintesc, din participarile trecute, ca printre victime au fost SalesForce si IBM. Celor de la IBM le-a adresat chiar o provocare publica (inclusiv prin reclame in presa) la un versus direct intre doua echipamente de top. Aveti un exemplu mai jos:


 In 2016 a venit randul celor de la Amazon. Alegerea noului inamic a fost oarecum naturala, avand in vedere lansarile de noi servicii cloud, anuntate de Oracle la editia curenta a OOW.  Ellison a declarat ca Oracle va deveni principalul concurent pentru Amazon Coud Services, iar pentru asta va aduce inovatii tehnologice dar si preturi mai mici. Elison a exemplificat cu preturile pentru bazele de date: Exadata Express - 175 USD/luna, in timp se serviciul Amazon Aurora ajunge la 245 USD/luna. Evident, asta nu inseamna ca Amazon este mai scump, in general.

Oracle a intrat ceva mai tarziu in business-ul de cloud si nu ocupa tocmai un loc fruntas. Datele de piata arata ca Amazon si Microsoft se departeaza constant de restul plutonului (IBM, Google, Oracle), insa piata este departe de maturizare, iar jocurile nu sunt facute. Ar fi interesant de stiut si care sunt ambitiile lui Ellison, sa puna stop evolutiei Amazon sau sa cumpere intreaga companie?


Inregistrarea video a keynote-ului