Nu o sa inteleg niciodata de ce unii vendori din IT incearca sa se substituie companiilor de consultanta si analiza? Am primit astazi un comunicat de presa cu urmatorul titlu: ”Compania X
anunta principalele tendinte in piata de software si servicii”, care X din cate stiu eu vinde solutii si nu realizeaza studii de piata, iar textul nu citeaza nicio autoritate in domeniu: IDC, Gartner, PAC, Forester, Panorama, Yankee... De cand o companie cu un marketshare oarecum nerelevant (nu este in top 3 furnizori) are autoritatea, cunostintele sau instrumentele necesare anuntarii principalelor tendinte pe o astfel de piata. A realizat marketingul companiei X un studiu in acest sens, pe ce esantion, cu ce metodologie.... ar fi fost utile aceste precizari in comunicatul de presa, insa nu exista. In lipsa acestor elemente, ce credibilitate se poate acorda unor afirmatii de genul:
„Anul viitor, tot mai multe companii medii şi mari vor adopta modelul de licenţiere Saas, în timp ce modelul clasic de licenţiere „on-site” va rămâne preferatul IMM-urilor, mai ales că una dintre condiţiile de acordare a fondurilor europene pentru dezvoltare este ca beneficiarii să achiziţioneze licenţele şi echipamentele hardware aferente şi necesare.”
Macar o nota de subsol cu trimitere la mama Omida daca nu detalii concrete cu privire la un eventual studiu. Complementar se pun si intrebarile daca IMM-urile romanesti sunt doar mici sau pot fi si medii sau daca doar IMM-urile au acces la fonduri europene.
Anyway, ar trebui ca oamenii de marketing si comunicare sa fie mai inventivi si sa exploateze cu precadere informatiile referitoare la business-ul propriu, iar analizele de piata si tendintele sa ramana in responsabilitatea agentiilor specializate.