Tuesday, March 3

Dependenta de e-mail

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu sunt dependent de e-mail. Cea mai mare parte a activităţii mele zilnice se desfăşoară în jurul clientului de e-mail. Chiar am renunţat la multe convorbiri telefonice observând că timpul de răspuns la mesajele electronice devine tot mai bun, chiar daca acestea sunt lipsite de feed back-ul real time. Având în vedere că zilnic se trimit peste 80 de miliarde de mesaje, situaţia mea se poate generaliza. Mai mult, există studii care atestă că e-mail-ul este cea mai răspândită aplicaţie de lucru colaborativ, ceea ce cu siguranţă creează o dependenţă de e-mail.

Aparent, dependenţa de e-mail ar putea genera o dependenţă de birou, însă, din fericire există numeroase tehnologii (mai corect ar fi servicii de comunicaţii) care ne permit să luam e-mailul cu noi. Un studiu făcut, la finele anului 2007, de compania Frost & Sullivan pe piaţa serviciilor mobile de date arăta că e-mailul mobil va trece, în următorii ani, de la categoria „nice to have“ la „must have“. Acelaşi studiu previziona că, până în 2012, în cadrul companiilor europene vor exista cca 85 milioane conturi de e-mail mobil. Tranziţia se simte şi în România, unde tot mai multă lume are nevoie reală de acces la e-mail în afara biroului.

Un oficial de la RIM (Research in Motion, inventatorii celebrului BlackBerry) afirma recent că un echipament care oferă acces permanent la e-mail poate aduce, la nivelul unui an, o economie de 10 zile de muncă. BlackBerry este o soluţie, poate nu cea mai ieftină, dar foarte răspândită. Un serviciu similar, însă mai ieftin, este, nou lansatul Zapp Easy. La fel de util ar fi un laptop în combinaţie cu un modem wireless sau un smartphone şi un abonament de date. Ceea ce contează în final nu este platforma, ci rezultatul: posibilitatea de a fi conectat la activitate. Poate că sună puţin stahanovist, dar dacă cele 10 zile economisite ar fi de concediu?