Monday, March 14

Cloudul e „fruncea” pentru restul deceniului

Zilele trecute, clientul unui client mi-a declarat ca pentru prima data in viata lui profesionala, a reusit sa finalizeze adoptia unei solutii de business, fara nici-un suport din partea IT-ului. Cum a reusit? L-a facut in cloud.

Prin urmare, cloudul e „fruncea” pentru restul deceniului,  dupa cum zice si un recent studiu al IDC, realizat pentru Microsoft si reteaua de parteneri. Pe scurt, piata va depasi 500 miliarde usd pana in 2020 si va deveni cel mai mare sector tehnologic. IDC prezice creşteri semnificative ale pieței serviciilor de cloud în toate regiunile. SUA au contabilizat 64% din venituri în 2015, însă se prefigurează să scadă la 60% până în 2019. America Latină  şi Asia Pacific vor înregistra cele mai mari rate de creştere pentru cloud-ul public în următorii 5 ani. Pentru Europa nu sunt date. Cloud-ul public va conta pentru 141,2 miliarde usd pana in 2019, cu o rata de crestere de 19.4%.  Sa intelegem de aici ca restul va fi privat si hibrid?

Later edit: Am citit mai atent studiul. Cele 500 miliarde usd se refera la „greater cloud” si reprezinta cheltuielile generale induse de cloud, inclusiv hardware-ul cumparat de furnizorii si serviciile profesionale asociate punerii in practică a ofertelor de cloud.


Studiul mai spune ca, din punctul de vedere al furnizorilor de servicii IT, partenerii Microsoft ale căror venituri provin în proporție de  50% sau mai mult din servicii de cloud au o dezvoltare de 2 ori mai mare, un profit brut de 1,5 ori mai mare şi venituri recurente de 1,8 mai mari decât cele ale partenerilor similari – în creştere faţă de cifrele rezultate în studiul similar realizat în anul 2014.

Veniturile recurente sunt un obiectiv dezirabil pentru  orice afacere. Cercetări suplimentare ale IDC au arătat că veniturile recurente asigură cotări mai ridicate ale companiei, care pot aduce beneficii precum condiţii mai bune de împrumut şi o valoare mai mare pentru investitori.

In mod curent, cca 80% din companii utilizeaza cloud-ul şi numai 8% care sunt complet opace față de aceast nou model de business. Cifra este insa in scadere, fata de 21% în 2014. Analistii considera ca  punctul critic poate fi considerat depășit, ceea ce ne plasează în etapa de „majoritate timpurie” de pe curba adoptării.