miercuri, iulie 8

Ardelenii sunt mai seriosi, chiar si in social media

Am urmarit recent o prezentare a Politiei Romane (Unitatea Centrala de Analiza a Informatiei) despre relatia dintre mediile sociale (cu precadere Facebook) si manifestarile stadale din Romania (gen Rosia Montana, Opriti Defrisarile, Salvati Parcul Tineretului, alegeri etc). Primul aspect care mi s-a parut interesant este ca autoritatile folosesc instrument de tip Big Data pentru monitorizarea, gestiunea si analiza acestor evenimente sociale, iar al doilea că ardelenii sunt mai seriosi chiar si pe FaceBook.

Concluziile Politiei arata ca social media genereaza miliarde de intrari in bazele de date (50 de milioane de mesaje doar in ziua alegerilor) si ca a devenit un factor accelerator/catalizator al activismului civic. In cateva ore mesajele pot coagula comunitati cu sute de mii de membri care sa se manifeste simultan (varful de incarcare a avut 150 de actiuni in 45 de orase mari). Un nucleu de 730 de oameni uniti de o ideea poate genera o aderarea a peste 160.000 de oameni la un eveniment anuntat pe FaceBook. 

La evenimentele publice cu adunare pe  FB, procentul celor participa in mod real este mult mai mare in Ardeal fata Bucuresti, raportat la cei care opteaza pentru „going”.  Era fain sa fi avut si ceva procente :) O alta tendinta este ca oamenii se adreseaza tot mai putin direct catre Politie si se manifesta tot mai mult prin aderarea la astfel de mesaje sociale publice. Este o schimbare de paradigma la care autoritatile incearca sa se alinieze cu instrumente, analiști, standarde, date deschise, politici de interoperabilitate etc.