marți, iulie 15

Lumea Geospatiala 2014, un film cu drone, lasere si androizi

Cea mai geospatiala dintre editiile Lumii Geospatiale a avut loc saptamana trecuta in Poiana Brasov si a adus in atentia participantilor: UAV-uri, scanari cu laser, demo-uri de aplicatii, studii de caz, prezentari foarte aplicate precum si o masa rotunda.
Tema centrala in jurul careia au gravitat toate aceste formate a fost „proactivitatea institutionala”, definita de Intergraph Computer Services (compania care patroneaza evenimentul) drept cunoașterea și anticiparea realității cat si a formelor de răspuns și a măsurilor preventive la orice situație prevăzută sau neprevăzută. Intr-o buna masura, proactivitatea este generata de tehnologia informatiei care accelereaza viteza de miscare a datelor in organizatii si pune informatia  la baza oricarei decizii, insa in ecuatia intra si elemente legate de management, leadership, resurse umane etc.

Din perspectiva conferintei, institutiile romanesti inregistreaza patru etape in acest demers, insa cele mai multe dintre acestea sunt inca in zona de reactivitate:

Reactivitate completă: instituția este surprisă de evenimente, nu stie cum să reacționeze ceea ce induce o întârziere majoră între eveniment și decizie +  dificultăți în identificarea mijloacelor necesare de intervenție.
Reactivitate medie: instituția înțelege evenimentele dar nu este pregătită să intervină, iar răspunsul nu este coordonat deoarece nu există proceduri și norme de reacție. 
Reactivitate performanta: instituția intelege evenimentele, raspunde eficient insa nu are capacitatea de a anticipa situatiile si prin urmare intervine doar pentru remediere pagubelor.
Proactivitate strategica: instituția înțelege realitatea și poate anticipa unele evenimente, există proceduri și schimb de informații, iar deciziile sunt luate cu rapiditate. Aici ar trebui sa ajunga toate organizațiile, insa e cale lunga.

In acest context, ICS a lansat si iZoom, o aplicatie pentru Android (urmeaza si versiunile pentru alte platforme) care va permite institutiilor publice sa colecteze imagini trimise de cetateni despre situatia din teren in cazul  unor situatii speciale: accidente, trafic, gropi in asfalt etc pentru ca responsabilii sau echipele de interventie sa aiba informatii din timp. Ca de obicei, Market Watch a fost principalul partener media al evenimentului.
Marcel Foca, DG Intergraph Computer Services

Primirea invitatilor

Standul cu drona

Premii

Alte premii :)

Ateliere, work shop-uri, demo-uri