Wednesday, November 13

Apps and stuff in Windows Store

Pe fondul postului care mentiona cresterea de 156% a Windows Phone in Q3 al anului curent, am avut cateva mesaje pe FB despre raportul inegal intre aplicatiile disponibile in Windows Store fata de Google Play/Android.

Am atat telefon  cat si tableta pe Android iar bogatia de aplicatii din Google Play pe mine ma lasa rece. Ce folos daca au trecut de 1 milion aplicatii daca sunt mai toate jalnice, sau repeta ad nausem aceasi tema (sunt probabil 10.000 de aplicatii tip X si O). Devine dificil spre imposibil sa gasesti ceva util prin tot acest balast, iar in cele din urma cate aplicatii poate folosi o persoana care are si altceva de facut in viata?
Revenind la subiect, am facut o mica analiza ce aplicatii folosesc eu in mod curent pe telefonul cu Android si am incercat sa aflu daca exista omonime/similare pentru Windows Phone. Sa le luam pe rand:
- email+calendar: Outlook si Gmail. Evident exista amandoua
- navigatie. Exista inclusiv GMaps pentru Windows Phone insa sunt si altele mai faine
- sport: Endomondo si Sportstracker au versiuni pentru ambele OS-uri
- social: FaceBook, Twitter ... evident fara probleme
- scanare: folosesc CamScanner pe Android, exista si pe WindowsPhone (fotografiezi un document si il trimiti pe email ca pdf).
stocare in cloud: Skydrive si Dropbox in ambele versiuni
- banking: Curs valutar si apps-ul pentru Internet Banking de la BCR sunt si pe Windows Store.
Exista inclusiv Calendar Ortodox pentru Windows Phone. Mai sunt si altele, insa mesajul ramane acelasi. Nu stiu la jocuri care este situatia ca ma intereseaza mai putin.
In esenta, ce vreau sa punctez este ca nu conteaza numarul ci utilitatea. Probabil exista un delay intre aparitia unei aplicatii pe iOS si Android (mai atragatoare in acest moment pentru developeri prin baza instalata mare) fata de Windows Phone insa prea putin relevant din punctul meu de vedere.