marți, septembrie 3

Doua vorbe despre importanta combinatiei IBM-Softlayer

In mai, cand a fost anuntata afacerea, eram la un eveniment IBM in US, iar informatia a starnit numeroase comentarii printre participanti. Ieri, IBM a anuntat finalizarea tranzactiei si integrarea Softlayer in structura sa de business. Care este pana la urma miza acestei achizitii, aparent una dintre multe altele facute de IBM?

Fara mari dubii, cloud-ul este directia in care va merge industria IT pentru urmatorii ani.Chiar ieri postam cateva cifre ale Marketing Monitor care aratau cresteri anuale de 30-40% pentru urmatorii ani si atingerea unor valori de peste 200 miliarde USD pana in 2016. Cloud-ul schimba modelul traditional de business din IT (atat hardware cat si software) si schimba serios barierele de pozitionare dintre principalii vendori. Amazon si Microsoft prin cele doua servicii cloud cheie (Amazon WebServices/Elastic Cloud si Windows Azure) sunt cele mai potrivite exemple pentru ca  si-au transat deja cote importate de piata in ceea ce reprezinta cloud-ul public. (PaaS/IaaS).


IBM are o oferta in zona de cloud, se numeste IBM Smart Cloud, care insa este foarte putin cunoscuta in piata in ciuda efortului de comunicare din ultimii ani. Pe de alta parte, in lumina celor spuse anterior, IBM iese din cadrul concurentei traditionale cu Oracle, HP si eventual Dell si intra in concurenta cu furnizori ca Amazon, Microsoft si Google, insa pe acest segment nu are/avea armele potrivite. IBM Smart Cloud este pana la urma o combinatie de hardware, software si servicii si nu oferta pura de cloud.
Pe de alta parte, Softlayer, cu 335 milioane USD venituri in 2011, este un jucator nascut pentru era cloud si are/avea printre clienti companii cu acceasi abordare: SlideShare, Kixeye, SendGrip sau Cloudant. Sloganul companiei este inca: „If you have the idea, we have the infrastructure”, iar prin aceasta infrastructura Softlayer intelege: o retea globala de centre de date, conectivitate, securitate, billing pe orice unitate de timp etc.
Dennis Quan (vicepresedinte la IBM SmartCloud) zicea ca planurile prevad o combinatie intre produse si servicii (in esenta competentele IBM in cloud privat/standarde deschise si „logistica tip cloud” globala a Softlayer)  pentru realizarea unei platforme de tip IaaS (Infrastructura ca Serviciu) care sa poata acoperi cerinte extrem de diversificate, de la companii Fortune 500 si organizatii publice pana la ISV-uri complet necunoscute. Rezultatul: IBM va putea concura direct cu cei trei furnizori amintiti anterior, cu perspective importante pe segmentul enterprise. ( desi este alta poveste, a se vedea si pozitionarea IBM Data Center in Romania si cam ce clienti targeteaza) Pe site-ul Softlayer apare mentiunea „an IBM company”, insa compania nu va fi gestionata independent (precum VMware, detinuta de EMC) ci va face parte din noua divizie IBM Cloud.