Tuesday, December 13

Proiecte reale si locale de Cloud Computing

Am publicat impreuna cu Microsoft un supliment pe Cloud Computing care se distribuie in hardcopy cu MarketWatch si online, in format pdf, downloadabil aici. Scopul suplimentului este sa arate starea de fapt existenta pe piata locala, in termeni de cloud si tehnologii/servicii Microsoft.
Anul trecut, dupa ce am moderat editia Cloud a WebClub-ului organizat de Cristian Manafu am urmarit reactiile online ale participantilor si mi-am intarit convingerea ca multi vad in cloud doar un alt buzzword pe care industria il abordeaza exclusiv la un nivel teoretic. Realitatea difera considerabil, iar rolul suplimentului in discutie este sa faca aceasta realitate mai evidenta.
Dincolo de unele articole oarecum programatice, esenta suplimentului o reprezinta cele 5-6 studii de caz pe clienti din Romania, pe care i-am intervievat personal, pentru a intelege de unde atractia catre cloud, motivatia schimbarii de paradigma și mai ales beneficiile obtinute in urma acestui proces.
Vorbim de clienti destul de diversificati, atat la nivel de verticala economica dar si de complexitate a activitatii, de la un broker de asigurari precum EuroArc sau o companie de consultanta ca Relians, pana la ElectricaServ, bratul de servicii al Electrica sau un ISV precum Softelligence. Din punct de vedere al proiectelor, eterogenitatea s-a pastrta existand atat solutii de business livrate ca serviciu (CRM Online la GSBet sau ERP hostat la EBS) cat si private cloud ( o combinatie de virtualizare/automatizare/selfservice la ElectricaServ) sau platforma ca serviciu (Windows Azure la Softelligence). Un alt aspect relevat surprins de supliment il reprezinta partenerii Microsoft care au sesizat oportunitatea in aceasta directie si s-au decis sa monetizeze acest „buzzword”. Evident, suplimentul este asezonat cu declaratii din partea IDC, MSCI, CioCouncil menite sa contureze piata intr-un context mai larg.