Tuesday, December 13

Ochelari sport cu dioptrii

Ochelarii de vedere nu fac intotdeauna casa buna cu activitatile sportive. Pe bicicleta nu te apara de muste si praf, la ski se aburesc sau nu te protejeaza de albedo etc. Stiam de mai multa vreme ca exista ochelari de sport cu dioptrii insa foarte tarziu m-am hotarat sa-mi fac o pereche. Am optat pentru Alpina pe care i-am gasit in oferta unui cabinet Oftalmologic de pe la Iancului. (date de contact aici) Ii am din septembrie si i-am purtat pentru prima data la ComanaBikeFest unde s-au dovedit foarte eficienti impotriva prafului si a gazelor de prin padure. Ii port permanent pe bicicleta, iar sambata i-am avut si la ski: nu s-au aburit (nu era insa prea frig) si filtreaza foarte bine lumina. Din cauza curburii lentilelor interioare necesita o perioada de acomodare mai ales in cazul dioptriilor mai mari, insa avantajele depasesc acest impediment. Ii mai port si la volan, insa nu foarte frecvent, pentru ca totusi campul vizual este mai mic.
Vin cu trei randuri de lentile: soare, ceata si noapte, un softcase si o laveta de microfibra. Lentilele de protectie se schimba foarte usor. Costul unei pereche pleaca de la cca 400 RON in functie de model si dioptrii, lentilele folosite sunt Kodak.