Monday, November 15

Primul meu PC

Postul lui Dan Dragomir despre nu stiu ce aniversare Toshiba mi-a amintit de primul meu PC. Era un desktop IBM cu procesor Intel Pentium la 75 Mhz, 16 RAM, 2 MB video, 1GB HDD (asta a fost unul dintre plusuri) CD ROM 8 sau 16 x, cumparat Second Hand, fara monitor, de undeva de prin Drumul Taberei, la un pret destul de mare dar pe care nu mi-l mai amintesc. Stiu ca pe monitor, un CRT SH am dat 50 USD. Avea o clapa culisanta care acoperea CD-ul si FDD-ul si care se putea inchide cu cheie. La ceva timp dupa, i-am luat si o placa de sunet.
Interesant este ca procesorul nu avea ventilator ci doar un radiator supradimensionat care facea schimbul termic, prin urmare era destul de silentios pentru vremea lui. Rula Win 95 care mergea brici. Spatiul pe HDD a fost mereu o problema asa ca preocuparea nr 1 era stergerea fisierelor vechi, dezinstalari etc.
L-am folosit in principal pentru editare text, a scris multe lucrari de licenta in perioada Grozavesti (investitia s-a si amortizat probabil) dar si la ceva jocuri: Transport Tycoon, Warcraft 1, SimCity, UFO, Corsair etc. Imi amintesc de un prieten care ma ruga sa-i dau un semn cand intru eu la culcare ca sa preia el stafeta. Cum net-ul era doar la InternetCafe nu a vazut world wide web vreodata. Inca il mai am si cred ca este functional.