Monday, April 21

Microsoft atacă Salesforce.com

Salesforce.com ( păcat că nu sunt mai activi în România) a avut la dispoziție o nișă ( CRM on demand) unde nu a prea fost deranjat de concurență. Microsoft încearcă să schimbe asta, iar lansarea oficială a noii versiune Dynamics CRM Online va fi peste câteva zile. Microsoft, ca și alte companii, au avut și până acum soluții CRM disponibile ca Saas, însă începând cu această versiune începe să concureze cu adevărat al capitolul funcționalități și prețuri. În afară de Microsoft nimeni nu pare că poate concura cu Salesforce.com. Unele soluții sunt prea scumpe ( a se vedea Siebel on demand de la Oracle), altele prea complexe ( mySAP CRM) iar altele nu au funcționalitățile necesare ( Zoho CRM sau Highrise) chiar dacă pot concura prin preț.
În România Ms nu avea până de curând nicio implementare pe Dynamics CRM Online ( fostul CRM Live ) și nici Salesforce.com nu cred că trece de 2-3 referințe așa că lupta va porni de la zero. Deși există o serie de colaborări la nivel de Adwords și GApps, nu s-a mai auzit nimic despre intențiile Google de a cumpăra Salesforce, care ar fi generat probabil o serie de schimbări majore. Dar jocurile nu sunt încă făcute.