Tuesday, April 22

In blog we trust (!?)

Cu excepția asocierii evidente dintre un blog si un lider consacrat de opinie sau o nisă (cazurile sunt doar cateva), blogurile romanesti suferă de lipsa de autoritate si credibilitatea. Sunt notorii in urma networking-ului social si a logicii intrinseci a indexării pe un motor de căutare ca Google, dar raman doar o extensie a terasei de berarie. S-a format o comunitate numeroasa care joacă o miută online cu motivatii din cele mai diverse, cu nimic mai presus decat forumurile de discutii unde fiecare spune ce vrea, ce știe sau ce crede. Sunt prea putini cei care verifica o informatie inainte de postare, cazul ,,Orange cumpara UPC,, este un exemplu, mai toti au (am) dat stirea, putini s-au aratat sceptici, foarte putini au verificat.

Multumita unei platforme Google, blog-ul subsemnatului iese foarte bine in cautari ( nu doar pe prima pagina ci uneori in primele 2-3 rezultate) pe cuvinte cheie asociate unor tehnologii sau firme din ITC. Această situatie ma face mai notoriu ( generează trafic) dar nu implicit mai credibil sau mai relevant. Pana la urmă, sunt simple informatii preluate din discutii cu diverse persoane sau din canale externe, cu un mimim comentariu si la care, evident, nu caut niciodata o a doua sursă. Culmea este ca site-ul revistei apare la distanta, desi continutul este cu mult mai relevant prin cantitate, tematica si surse de informare. Concluzia: SEO bate continutul, iar prima pagina din Google search poate fi inselatoare.

In ultima vreme, multa lume încearcă sa faca din blogging mai mult decât ce este blog-ul in sine. Se discuta despre mitul îmbogatirii din blogging, de promovarea noului Audi A4 prin bloggeri, de formatori de opinie, de milioane de vizite etc. Da, adevărat, blogul poate fi o sursa de informare, poate fi o forma de jurnalism, poate fi un canal de marketing, poate fi o afacere, dar inainte de toate nu poate fi mai mult decat un jurnal online si nu poate fi mai mult decat omul care il scrie.

(editorial, MW editia 104/2008)