Acum doua saptamani am participat la un eveniment Oracle la Munchen, iar cuvantul de baza al intregii intalniri a fost „digital transformation”. Din combinatia Textura-Primavera, Oracle urmeaza să ofere o solutie care sa automatizeze fluxurile de lucru pentru companiile de constructii si sa gestioneze eficient orice aspect al activitatii. Evident, mai sunt pasi pana acolo, iar integrarea celor suite doua va mai dura o vreme. Textura nu cred ca este o solutie cunoscuta in Romania sau cel putin lipsesc referintele publice in acest sens.
Avand in vedere lista lunga de achizitii si lansarile anuntate in ultima vreme, se contureaza tot mai bine strategia Oracle de a construi oferte care, pe de o parte sa acopere practic orice nevoie pe un sector de piata, iar pe de alta sa fie livrate de cloud. Oracle a ajuns deja la o retea de 90 centre de date, iar oferta de cloud se diversifica. Cele mai „heavy” solutii din portofoliu se muta in nori, iar clientii par sa se alinieze acestei tendinte. Am discutat cu GM-ul Oracle Germania despre migrarea in cloud, iar acesta mi-a spus ca dupa deschiderea unui centrului de date de la Frankfurt (dedicat clientior germani) migrarea companiilor mari in cloud s-a accelerat inclusiv pe solutii din categoria „business suite”, suppy chain” etc.