Literatura de profil pune un accent deosebit pe efortul de selectare a solutiei potrivite si considera ca investitia de timp si bani in aceasta etapa se recupereaza din plin ulterior. Chiar daca realitatea nu respecta intotdeauna recomandarile si povesteam anul trecut despre o companie care a schimbat trei solutii in 4 ani, exista si abordari normale. Zilele trecute am stat de vorba cu un client (companie mare de distributie si retail materiale pentru instalatii de apa, gaz, incalzire etc, top 3 pe piata de profil, 16 magazine la nivel national) care a derulat acest proces by the book.
Directorul General, trecut de altfel printr-un alt proiect de implementare a desemnat un om din fiecare departament (10 persoane in total) pentru a sintetiza cerintele (informatii colectate, informatii necesare, procese automatizate, lucru in interfata, acces etc) fiecare departament avand o podere diferita la realizarea scorului final.
Timp de 6 luni (cand investesti sume cu multe zero-uri, atentia la detalii trebuie sa fie maxima) aceasta echipa s-a ocupat cu strangerea de informatii, intalniri, prezentari si vizite la principalele referinte despre o lista initială cu 8 furnizori. Fiecare dintre acestia a primit note de la 1-10 pentru urmatorii indicatori, care au contat diferențiat în scorul final: grad de acoperire cerințe (a contat 40%) cost achiziție licențe si servicii (10%) cost hardware (8%) cost anual mentenanță (10%), accesibilitate interfață/meniuri (10%) referințe (7%) dezvoltare flexibila viitoare (15%). Pe baza punctajului au ajuns la o lista scurta cu trei solutii: SAP, Charisma/TotalSoft si Microsoft Dynamics AX. In final, au ales soluția de la Microsoft in combinatie cu niste add-on-uri (module suplimentare) foarte misto pentru gestiunea depozitului si a transporturilor. Intreaga poveste si mai ales care este situatia la un an dupa finalizarea proiectului... in curand.