Thursday, January 7

De ce Apple nu are concurent?

In contextul aparitiei tablet PC-ului Microsoft/HP, amicul Radescu se intreaba ,,Cu cate companii trebuie sa se alieze Microsoft ca sa scoata un produs mai bun decat Apple?,,

Raspunsul este simplu: cu niciuna, trebuie doar sa ,,think different,, dupa cum zice si colegul MRG mare mancator de mere.

Apple este compania care sfideaza criza si are magazinele pline in timp ce altii le inchid, are un profit cu doua zecimale in timp ce altii dau faliment, vinde mai scump in timp ce altii dau aproape gratis etc. De ce se intampla asta? Pentru ca istoric Apple nu a dorit marketshare ci a dorit doar sa fie altfel. In timp, utilizatorii au simtit asta si au fost dispusi sa plateasca diferenta. Acesta diferenta se simte de la ambalaj pana la design-ul banalului incarcator, evident trecand prin ergonomia produsului si a interfetei sau prin calitatea produselor. Apple, ca si BMW spre exemplu (hai si Honda,treaca de la mine) face produse de care proprietarilor sa le fie drag, restul se gandesc doar la functia de ,,utilizare,,.
Am un ipod vechi (photo-20GB) de 5 ani, care la momentul achizitiei a costat o mica avere dar care are inca un look fresh si sub nicio forma nu am tentatia sa-l arunc asa cum am facut cu alte device-uri (Nokia spre exemplu). Din pacate am destul de putine lucruri care sa aiba o asemenea longevitate, majoritatea zac prin sertare inca functionale dar fara atractie.