Saturday, May 16

Civic 2.2 i-CTDI, un fel de ,,diesel sportiv,,

In urma unui social networking am ajuns in posesia (din pacate prea scurta) a unei Honda Civic 2.2 iCTDI cca 140 CP. O masina foarte frumoasa, de imagine, desi nici la capitolul performante nu sta rau, si care satisface toate cerintele unui cuplu sau ale unei familii de max 3 persoane. Dincolo de motor, care e relativ mare si puternic deci nu produce nicio surpriza, cel mai deosebit aspect al acestei masini este ergonomia spatiului interior. Desi are doar 4, 2 metri (sau pe aproape) habitaclu este mai mare decat al tututor masinilor din aceeasi clasa (hatchback compact). Bordul modern si aerisit este deja cunoscut dar pentru ca are un compartiment motor foarte bine gandit, Civicul ofera cel mai mare spatiu la picioare pentru locurile din spate (peste orice concurenta: Golf, Seat, 308, Megane HB, you name it) si tot ii mai ramane de un portbagaj de 380L. Motorul e foarte silentios pentru un diesel, urca rapid in turatii si parca nu plafoneaza atat de repede ca altele, mi-a placut la fel de mult ca 2.2 de la Avensis (Toyota) insa fiind pe o masina mai mica, performanele (la aceeasi putere) sunt mai bune.
Un minus pe care l-am remarcat la o analiza sumara ar fi lipsa gurilor de aerisire pentru locurile din spate, insa cum au devenit cam standard e posibil sa nu le fi descoperit eu. Un alt dezavantaj ar fi motorul mare, 2,2 care trage dupa sine si o serie de taxe mai mari, atat pentru prima inmatriculare cat si pentru impozit si RCA. Diferentele din RCA si impozit, fata de motorul de 1.8 cred ca sunt in jur de 5-600 RON anual. Masina, având in vedere reducerile de pret din ultima vreme, face insa toti banii.