Wednesday, April 1

Drumul brandurilor romanesti (2) - modelul Gecad

Comentariul de la postul anterior, mi-a amintit de cazul Gecad, unul mai altfel decat restul vanzarilor din IT-ul local. Ce e drept, Radu Georgescu e printre putinii care a continuat jocul dupa ce a vandut. Cojanu de la Romsys, Mardarasevici de la Radix, Constantinescu de la Forte, Iulian Stefan de la Julsoft... au iesit din industrie, iar altii au ramas pe pozitii executive. Nu stiu foarte bine care sunt planurile lui Bogdan Putinica de la IpDevel (destul de tanar si de priceput ca sa se retraga) insa la ultima conferinta de presa (anul trecut cand a anuntat trecerea companiei in patrimoniul ENEA) obisnuitul cadou de la final a fost un HAMAC. :) simbolic, nu-i așa, pentru o binemeritata odihna.
In cazul lui Radu Georgescu, inclin sa cred ca a fost o combinatie de factori: era prea tanar ca sa-si cumpere o mica insula si sa traiasca fericit acolo, e prea ambitios ca sa nu arate ca poate mai mult, iar conjuctura si nisa chiar ca ii permiteau dezvoltarea unui business aproape de la zero. De fapt, modelul sau e mai apropiat de al acelora care au optat pentru un investitor financiar, adica nu au vandut ca sa scape de griji ci dimpotriva.