Wednesday, March 15

Ce plus aduce Teams in Office 365?

Microsoft a lansat oficial Teams, un tool de colaborare in mediul virtual, integrat in Office 365. Produsul, anuntat din luna noiembrie, este disponibil in 19 limbi si 181 de tari pentru clientii cu planuri de licentiere Office 365 business/enterprise. In esenta, Team este un sistem complex de chat, care pune oamenii in legatura directa, in functie de sarcini, context, echipele din care fac parte, tipul de continut partajat etc.

Teams pune accent pe: conversatii in timp real, numar restrans de membri, simplitatea conversatiei, megaintegrari (de la Microsoft Planner şi Visual Studio Team Services la SAP, Trello si Hipmunk), usurinta in utilizare, stil ceva mai informal. Teams adauga in Office 365 o noua componenta de colaborar, alaturi de Outlook (email) SharePoint (partajare complexa de continut) Yammer (enterprise social networking), Skype for Business (comunicatii de voce si video).

Ca tot veni vorba despre Yammer, exista niste diferente fata de Teams, desi aparent ar face tot colaborare si are o structura de grupuri.  Yammer, pentru care Microsoft a platit 1.2 miliarde USD in 2012, este mai mult o platforma de social networking, un fel de FaceBook pentru companii, unde oamenii pot posta update-uri legate de activitatea sau starea lor, cu link-uri si documente atasate si pot genera o conversatie in jurul acestora. Cititi, cred ca singurul studiu de caz Yammer din Romania (la Ascendis, ca sa intelegeti mai bine ce ofera acest produs. Teams este potrivit pentru echipe mici si conversatii ad hoc legate de sarcini, proiecte etc, dar la care se pot adauga documente, link-uri etc. Teams este concurent direct pentru Slack (lansat in 2015 de Slack Technologies) insa are avantajul bazei mari de utilizatori Office 365 + integrare acu alte produse Microsoft+ecosistemul de parteneri.