vineri, februarie 17

Cum se misca lucrurile in piata de BI si Analytics?

Piata de BI si Analytics trece de cativa ani prin schimbari substantiale, generate de orientarea utilizatorilor catre „self-service”. Ultimele trei editiii ale celebrului cadran Gartner surprind acesta miscare si pozitioneaza furnizorii in consecinta. Companiile pun mai putina valoare pe solutiile de data warehousing (integrare, prelucrare si extractie de date) si se arata tot mai interesate de uneltele care permit consumul si partajarea rapidă a informatiilor. Astfel, Microsoft, Tableau Software si QlikView au luat distanta fata de restul plutonului.
Gasiti mai jos, cadranele pentru 2015-2017 si vezi sesiza rapid aceasta tranzitie.

2015
2016
2017

Cu abordari precum PowerBI si Cortana Intelligence Suite, Microsoft  isi depaseste concurenta, fiind evident si o companie de alta magnitudine ca resurse de cercetare si dezvoltare, marketing, baza instalata etc. Microsoft Power BI in mai puțin de doi ani s-a transformat intr-un produs lider de piata. Mottoul care sta la baza dezvoltarii este „Five Minutes to Wow”, adica timpul in care un utilizator de business poate obtine singur analiza completa a unui set de date. Microsoft a pus si un accent deosebit pe feedback-ul utilizatorilor, avand peste 200.000 de participanti activi in cadrul comunitatii din jurul platformei de business analytics.
Cadranul arata si ca furnizorii consacrati (IBM, SAP, SAS, Oracle) chiar daca isi pastreaza performantele la nivel de tehnologie nu reusesc sa inoveze la fel de rapid si pierd initiativa la nivelul definirii tendintelor si conturarii viitorului.