joi, noiembrie 24

Tabtop, noua gama de jucarii enterprise

Prin 2010 mi-am cumparat un Asus Transformer TF 101, printre primele modele de tablete convertibile aparute pe piata. In esenta, o tableta de 10 inci cu o tastatura atasata, care oferea o experienta combinata de touch pentru browsing si taste alfa-numerice pentru introducere si editare rapida de text.

A costat mult a vremea respectiva (peste 2.000 de lei) dar era un produs foarte atractiv, atat ca design cat si ca performante (12-13 ore de autonomie cu cele doua baterii). Inca mai functioneaza, desi a fost folosit de copii si scapat de mai multe ori.
Spuneam atunci ca Asus deschide o piata noua, ceea ce s-a si intamplat in ultimii ani. Iata ca mai nou, se tot vorbeste despre tabtop, denumirea generica pentru dispozitivele de tip 2 in 1 si care se vand tot mai bine, fie ca sunt detasabile sau hibride. Mai mult, un model precum Microsoft's Surface Pro a deshis drumul acestor dispozitive catre lumea de business, iar adoptia este in crestere.

In martie, IDC previziona o crestere a vanzarilor de tabtop de cca 73% in 2016, cu evolutii bune pentru toti furnizorii mari. Directia a ramas stabila si in analizele de piata din toamna, care afirma ca tabtop -urile vor conta pentru cca 40% din vanzarile de dispozitive de uz persoanal in Europa pana in 2020. 
La inceputul lunii noiembrie, IDC a revenit cu o analiza a tendintelor si surpride faptul ca in 2017, tabtop -urile se afla pe primele locuri in lista cheltuielilor in domenii precum: educatie, sanatate, transport si administratie publica, pentru cca 60% dintre companii/organizatii. Vor fi utilizate cu precadere in proiecte de mobilitate. In mod evident, fata de gradul de utilizare al laptopurilor si ipad-urilor, tabtop-ul are inca o amprenta nesemnificativa, insa tendintele nu pot fi ignorate.