miercuri, aprilie 9

Smart car sau data monster?

Smart car sau data monster? Intrebarea a fost ridicata public de un manager de top al Volkswagen dupa ce a aflat ca o masina inteligenta, dotata cu senzori, procesoare si conexiune permanenta la retea, produce nu mai putin de 24 GB de date pe ora. Si este doar unul dintre exemplele de punere in practică a tehnologiilor de tip Internet of Things (IoT) M2M (Machine2Machine) BigData and stuff. 

BMW Connected Drive este realitate de cativa ani, iar daca initial avea ca scop colectarea datelor despre parametrii functionali ai masinii si trimiterea acestora catre producator/service, acum s-a diversificat cu aplicatii si servicii care sa faca viata soferului mai comoda si mai frumoasa. Anul trecut, in toamna, am cunoscut la Londra la un eveniment Intel pe IoT un inginer de la BMW care spunea despre dezvoltarile aparent incredibile pe care le poate avea aceasta tehnologie. 

Deasemenea, Peugeot, un producator non premium, a lansat recent un serviciu similar, iar din cate stiu si la Renault exista o abordare similara, ceea ce arata ca masina conectata permanent la retea tinde sa devina normalitate. Alaturi de entertainment la volan (muzica, social media, sfaturi de calatorie etc) connected car va permite realizarea profilului fiecarui sofer pentru obtinerea unei valori reala a asigurarii, va permite inregistrarea modului de condus si poate aplicarea automata a unor restrictii etc. Dincolo insa de servicii, volumul datelor generate de aceste masini va fi urias, ceea ce va aduce insa noi oportunitati de afaceri pentru industria IT: latime de banda, stocare, procesare, analiza, marketing, aplicatii dedicate etc.