![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgZG1Sfz6X-p0gcDGNhFlEUWumMqB9THJg1wXJ62AZIXjdntuKE1OX081JooRlnt2H7szX5CQKR9lbbURmBncEAaTmbraGZ9GkFxZhhWuWGdfHmXqOv3peOk6vEM3h9K4TFmmrg15Yzzfw/s1600/BigData.jpg)
O ancheta recenta facuta de o echipa de la Oxford
arata ca piata non IT intelege destul de diferit ce inseamna Big Data:
18% - un domeniu nou de analiza a informatiei16% - noi metode de analiza a datelor
15% - informare in timp real
13% - flux de informatii prin noile tehnologii
10% - volume mari de date
8% - un alt buzzword
7% - date din Social Media
Ce ar trebui sa stie piata?
Big Data este un
concept care integreaza date din surse multiple: baze de date tranzactionale,
web, senzori… caracterizat de cateva aspecte:
- Volum mare de informatie (vorbim de terabytes si petabytes, desi nu atat volumul in sine reprezinta o problema ci mai degraba complexitatea)
- Varietate (diverse formate, diverse surse de la text si imagine pana la log-uri, iar ca sursa de la CRM pana la Twitter)
- Rapiditate ( datele sunt in miscare, nu este vorba doar de acces ci si de creare, procesare si analiza, totul se intampla ACUM)
- Credibilitate si relevanta (care sunt sursele relevante, ce nivel de incredere trebuie sa le acordam etc)
Interesanta in abordarea Big Data este si finalitatea
unor astfel de proiecte si capacitatea interpretarii acestor informatii.
Analistii spun ca Big Data duce la aparitia unei noi categorii profesionale „data
scientist” o functie critica in noul context economic si care va gestiona
procesul de analiza si transformare a datelor in suport decizional pentru management.