miercuri, octombrie 24

De ce ar fi nevoie de un CIO la nivelul Guvernului?

Infiintarea unui Birou CIO (Chief Information Officer) in cadrul Guverului este mai veche, am auzit-o prima data de la Alexandra Gatej, pe vremea cand era presedintele Camerei de Comert Romano-Americană, însă a fost readusă in prim plan în ultima vreme. Chiar astazi, am remarcat ca subiectul va fi abordat de Calin Rangu la conferinta „Management performant in organizația agila” de Avantera/Mihai Pascadi si Asociatia pentru dezvoltarea Societatii Informationale.
O astfel de pozitie Government Chief Information Officer (GCIO) exista in mai multe tari (pe mai multe continente, de la US si UK pana la Noua Zeelanda si Austria) si in esenta are rolul sa ofere lidership pentru strategia IT publica, obiectivul fiind ca aceasta strategie sa fie coerenta, sa fie aplicata, sa aiba costuri reduse si evident sa aiba un impact asupra cetatenilor.
Biroul CIO Guvernamental ar trebui sa uniformizeze strategia IT publica prin adoptarea de procese, proceduri si standarde comune tuturor instituțiilor statului. Mai mult, Biroul CIO ar trebui sa monitorizeze integrarea bazelor de date (inițiative exista dar insular: la nivelul Politiei, ANAF-ului, pentru datele geospatiale etc) si folosirea unor standarde comune, eficientizarea achizitiilor informatice, respectarea cerintelor europene etc cu alte cuvinte să fie garantul eficienței în orice proiect public. Evident sunt mai multe necunoscute legate de acest demers: responsabilitati, parghii de actiune, relatia cu MCSI, redundata la nivel de implicare in proiecte, mixul tehnic-politic. Migalos, nu?