miercuri, februarie 15

HP joaca tare la Las Vegas

HP si cei mai importanti parteneri globali s-au intalnit la LasVegas intr-o demonstatie de forta (se simte deja agresivitatea de business a lui Meg Whitman) care include lansari de produse si servicii, schimbari la nivel de strategie sau premierea celor mai eficiente colaborari. Ideea de bază a evenimentului este că 60% din veniturile HP sunt generate de parteneri (situatia se pastreaza si in Romania, a se vedea articolul din MarketWatch despre sistemul local de parteneri ai HP) iar tendinta este de crestere cu cateva procente anual.„Make more money” a fost o expresie des intalnita in prezentarile din cadrul conferintei si reprezinta strategia de baza pentru atragerea de noi clienti sau implicarea mai puternica a celor existenti.
Dave Donatelli (omul nr 2 in HP dupa CEO Meg Whitman) a evidentiat doua directii importante in oferta de parteneriat a HP si unde ar exista un nivel ridicat de oportunitate: serviciile si networking-ul. Aici, partenerii pot castiga probabil cei mai multi bani.
La nivel de servicii (instalare, mentenanta, reparatii dar si servicii de business implementari, consultanta) este disponibil programul HP Service One (lansat oficial la mijlocul anului trecut) si care permite incorporarea oricarui tip de serviciu in business-urile clientilor si pentru a genera valoare suplimentara. La nivel de networking, HP se focalizeaza tot mai mult pe „lupta” cu Cisco, denumita de Donatelli „a 2 horse race”, cele doua companii dominand practic intreaga piata si avand cote de doua cifre fiecare. Pentru a se diferentia, HP are nevoie atat de produse noi si inovatoare (exista deja dupa achzitiile din ultima vreme) cat si de un canal puternic (aici traditia Cisco este mai mare). La nivel de Networking (HP Procurve and stuff) 90% din vanzari sunt generate de canalul de parteneri, prin urmare focalizarea va fi maxima. Donatelli a facut o afirmatie foarte faina in acest context; „multi dintre partenerii prezenti aici vand serverele HP, insa nu toti vand servere si networking HP, cel putin nu inca”. Ce aface HP in acest sens:
- lanseaza HP Open Flow o platforma comuna deschisa pentru cca 18 produse diferite pentru a simplifica administarea.,
- dubleaza marginile partenerilor, care pot ajunge pana la 40%
- lanseaza 8 noi programe de ceritificare (similare celor de la Cisco)
-pune la dispozitie noi facilitati de training si documentare
Cum spuneam si la inceput deja se vede spiritul combativ a lui Meg Whitman care pare sa fi imprumutat ceva din stilul lui Larry Ellison, unul dintre cei mai agresivi CEO ai industriei.