joi, decembrie 8

Piata IT are cu 26% mai multi angajati. Rezultatele?

Conform estimarilor ANIS, in 2012 industria IT isi va spori efectivele cu cca 13,4%, asta dupa ce in 2011 angajarile noi au reprezentat o crestere de 26,7% fata de anul precedent. Pentru 2011, asta inseamna peste 23.000 de oameni, daca plecam de la premisa (ICI) ca sunt 90.000 de angajati in sector. Ma intreb incotro s-au intreptat toti acesti oameni si ce valoare au adus ei, pentru ca piata are prognozata o crestere moderata, in segmentul 2,5-5,5%, prin urmare s-au facut angajari din greu insa veniturile nu au fost in consecinta. Ar fi interesant de aflat si care este impactul la nivel de productivitate, mai ales ca forta de munca este principala cheltuiala in domeniul IT. Tind sa cred insa ca plusul de capital uman s-a indreptat catre centrele BPO/call center iar companiile care business local au fost mai prudente. Ar trebui sa ne amintim anunturile de HR din prima parte anului. (articol Cristina Negraru Wall-Street din ianuarie 2011)
Mai este in comunicatul ANIS un pasaj ce ar trebui discutat (un citat al lui Andrei Pitis, ex Country Manager IXIA si actualmente profesor la Politehnica si membru in board-ul ANIS): Din ce in ce mai multe companii autohtone de software la comanda si de servicii incep sa evalueze posibilitatea diversificarii activitatii prin crearea unor produse software. Crearea de proprietate intelectuala este singura posibilitate de a avea cresteri exponentiale. Pentru asta au nevoie de oameni de vanzari si marketing. Astfel se deschid posibilitati noi pentru specialistii in vanzari si marketing din alte industrii sa se reinventeze in industria de software”.
La nivel business, piata locala de software este deja foarte fragmentata, mai ales pe Tier 2 si 3 prin urmare investitiile in produse noi se vor monetiza foarte greu, mai ales pe o piata SMB/IMM nu foarte educata in spiritul utilizarii unor instrumente de lucru inteligente. Daca adaugam si lipsa unor resurse calificate impunerea unor astfel de solutii va fi si mai dificila. Mai mult, pentru ca tot vorbim intens de cloud, solutiile SaaS implica vanzari de volum si prin urmare o intensificare a concurentei. Probabil, oportunitati mai evidente vor fi pe segmentul aplicatiilor pentru platforme mobile, cu livrare prin Appstore, Android Market, Ovistore and stuff mai ales ca investiile initiale nu sunt foarte mari si nici nu implica mari cunostinte de vanzari si marketing, precum si la nivel de managed services.