Monday, August 1

Restaurantele romanesti si copiii

Acum cca 3 saptamani cand eram in State, pe mai toate posturile TV se discuta intens decizia unor restaurante de a nu mai accepta copii. Subiectul ramane de actualitate, inclusiv local, iar parerile sunt impartite: de la dreptul unui antreprenor de a face un business dupa bunul plac pana la daca exista drepturi pentru minoritatile sexuale cum sa discriminam copii.
Problema ar trebui pusa in alt mod: in ce masura unele restaurante ar putea avea clienti mai multi si mai multumiti cu un marketing adresat acestei categorii socio-biologica :)
Am doi copii si inevitabil de foarte multe ori iesim impreuna inclusiv la restaurant, alaturi de alte familii cu copii. Nu mergem la McD si nici la fastfood-urile din mall-uri unde existenta unor locuri de joaca ar mai indulci problema. Pana acum o singura data mi s-a intamplat sa mi se sugereze relativ direct ca nu e tocmai locul potrivit pentru copii. A fost insa o exceptie, in general majoritatea restaurantele din RO nu sunt impotriva copiilor dar nici nu fac nimic in aceata directie. Mi-ar placea spre exemplu:
- sa prepare meniuri pentru copii (extrem de putine restaurante ofera asa ceva)
- sa ofere scaune pentru copii (idem)
- mancarea copiilor sa fie adusa prima (ei au cea mai putina rabdare)
- sa existe un loc discret unde copiii sa poata urmari un desen animat sau ceva similar (Wii, Xbox etc ar fi genial)
- sa le ofere o jucarica ceva ca sa le capteze atentie (ar putea fi prinsa in meniu) am vazut un astfel de local la vecini in Veliko Tarnovo
La modul extrem ar putea avea chiar o incapere unde un copil ar putea sa doarma, cu un sistem de videosupraveghere (am avut asa ceva pt copil acasa, wireless, batea cca 15-20m).
Familiile cu copii mici (pana in 6-7 ani) sunt o categorie destul de extinsa si destul de activa si prin urmare nu ar trebui sa fie ignorata. Cel putin printre cunostintele mele toti ar aprecia astfel de facilitati, care cu siguranta i-ar determina sa iasa mai des.