Friday, January 21

Am trecut la IBM Lotus Symphony

Am crezut ca pe desktop-ul de acasa ma voi descurca doar cu Google Docs dar nu a fost chiar asa: functionalitati de editare modeste, compatibilitate partiala cu alte formate, imposibilitate lucru offline etc. Cum cineva imi amintea mai zilele trecute despre prostul obicei al romanilor de la pune acasa mai degraba un Microsoft Office piratat in locul unei suite free, am renuntat la aceasta tentatie. Cum OpenOffice am mai avut si nu mi-a placut, am incercat IBM Lotus Symphony (vezi wikipedia), suita, ajunsa la versiunea 3, a fost dezvoltata de IBM in laboratoarele din China si lansata ca prima versiune in 2007. Produsul este disponibil aici kit-ul are cca 250MB, descarcarea necesita crearea unui cont, iar instalarea este foarte rapida. Exista, de asemenea si un service pack, download-abil in acelasi loc.

IBM Lotus Symphony ofera editare text, calcul tabelar si prezentari tip slide show, iar la importul documentele create cu MsOffice nu se pierde nimic din format. Functionalitatile sunt similare OpenOffice si undeva intre Microsoft Office 2003 si 2007. Nu are ergonomia produselor Microsoft si nici acceasi granularitate a functionalitatilor insa te ajuta sa iti desfasori decent activitatea, fara mustrari de constiinta :)
O sa revin cu impresii pe masura utilizarii.