marți, octombrie 13

Discutii intense despre CRM la OracleOpenWorld

CRM-ul este unul dintre subiectele foarte dezbatute la OpenWorld. Sunt mai bine de 25 de sesiuni dedicate, atat ale Oracle cat si ale partenerilor. SalesForce face mult zgomot (expo, workshop-uri, Mini ca premii etc) dar sunt pe putin alti 10 parteneri, cu aplicatii de sales dezvoltate pe Siebel. Niciunul dintre acestia nu este prezent in Romania. Am vazut insa niste demo-uri de solutii on demand (CRMantra, Salesgenio) dar nu mi s-au parut deosebite, cu nimic mai presus de solutiile dezvoltate la noi (de urmarit pe subiectul acesta discutia de aici): interfete complicate, multe click-uri pentru un task etc.
Tot ieri au fost lansate si dou noi versiuni de Siebel OnDemand insa tema ,,on demand,, ramane una sensibila pentru proiecte cu peste 20 de useri si cerinte de personalizare. Consultantii participanti la workshop au recomandat mai degraba un model mix decat o trecere completa de la on premise la on demand. Adica cine a lucrat cu o aplicatie on premise si relativ bine structurata nu va avea niciun viitor cu o solutie on demand.