Tuesday, December 9

CRM Social si CRM 2.0

Forrester prefera termenul de CRM 2.0 in locul celui de CRM Social (mie mi se pare mai potrivit acesta mai ales ca 2.0 e deja overused) si zice ca e trendul de baza in CRM. Dupa relatiile unidirectionale (companie-client) si cele bidirectionale (client-companie-client) a venit vremea relatiilor multi directionale in care strategia si uneltele CRM trebuie sa vizeze toate elementele de public ce ar putea genera o posibila interactiune (clienti, furnizori, competitie etc). CRM-ul Social vrea sa surprinda cu precadere interactiunea dintre aceste elemente intre ele si nu dintre acestea si furnizor). Forrester mai aurnca pe piata un acronim EBD ( exista si in industria auto ca distribuirea electronica a fortei de franare) insa aici sensul este de ,,experience-based differentiation,, si arata puterea de influenta pe care o are mediul online, cu precaderea comunitatile virtuale unde utilizatorii isi partajeaza experientele. ( din acest punct de vedere cred ca forumuriel de discutii au un imact mai mare decat blog-urile ins adin pacate nu am vazut in jurul acestora aceeasi presiune/atentie pentru publicitatea online)