Cred ca toata lumea stie detaliile
tranzactiei (daca nu info aici) prin care Michael Dell a creat Dell Technologies, cea mai
mare companie privata din IT. Pana aici toate bune, insa efortul de
integrare a celor doua entitati (sapte branduri distincte, 140.000
de angajati, portofolii complexe de produse, linii de business, servicii de
suport etc) este urias, iar finalizarea cere timp. Care este insa
perspectiva pentru clienti si partneri? Dupa cum se intreba Valentin
Stanescu (ex Country Manager EMC, actual responsabil pentru
business de Enterprise Solution pe Romania si Ungaria in cadrul Dell
EMC) aceasta situatie genereaza o problema sau o oportunitate pentru acestia?
In mod evident, Dell EMC a derulat o
serie de studii prin care a incercat sa identifice parerile
clientilor, iar in 97% din cazuri acestea sunt pozitive. Clientii
apreciaza crearea unui portofoliu extins, care acopera end-to-end
cerintele la nivel de infrastructura IT si are un punct unic de
contact pentru servicii de suport. De altfel, asocierea in sine are
la baza ideea lui Michael Dell ca „oferta end-to-end a Dell EMC
creeaza valoare si genereaza crestere”. Inclusiv clientii de
Documentum (solutie pentru document management, foarte raspandita in
Romania si vanduta in luna septembrie catre canadienii de la
OpenText) vor primi in continuare suport de la Dell EMC.
Pentru parteneri, perspectiva este
similara si aduce mai multe produse, mai bine integrate, dar si
negocieri cu un singur furnizor. Din februarie 2017, Dell Technologies va
lansa noul program de parteneriat, cu patru categorii de genul
Gold/Silver/Bronze etc si care va acoperi mai bine noile relatii de
afaceri. Noul program va combina abordarea Dell (retea extinsa, focus
pe volum si bonus-uri) cu stilul EMC (parteneri foarte enterprise,
focus pe competente). In mod curent are loc un proces de evaluare,
dar noul program este destul de acoperitor incat sa fie loc pentru
toti partenerii care vor sa faca bani cu Dell EMC, dupa cum afirma
Serban Zarnovan, Infrastructure Solutions Group Manager, Central&Eastern Europe.
Realitatea este ca portofoliul consolidat va genera noi oportunitati
pentru parteneri, care vor avea oferte integrate
servere-stocare-securitate-virtualizare-management-cloud asociate
unei singure relatii comerciale, ceea ce inseamna negocieri mai
simple si mai rapide, mai putina presiune, simplificare operationala
etc.
Ce inseamna Dell Technologies?
- 7 branduri distincte: Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, SecureWorks, Virtustream si VMware
- prezenta in 20 quadrante Gartner la sectorul Leaders
- 74 miliarde USD cifra de afaceri
- 140.000 angajati
- cca 3 miliarde USD cheltuieli anuale pentru Cercetare&Dezvoltare
- 20.000 de patente si aplicatii