Am interactionat mai mult in sectorul de Business Software, unde am si fost gazda stage-ului aferent in prima zi. Organizarea si-a pastrat linia buna impusa in anii precedenti, ba chiar din punct de vedere „logistica” s-a imbunatatit.
Evident sectiunea de B2B ramane cenusareasa oricarui eveniment de profil, cu mai putini vizitatori decat in rest si un entuziasm ceva mai ponderat. Agenda a fost destul de eterogena pentru a tine oamenii in sala pe termen lung, in prima zi, cel putin, au alternat prezentari de SFA, cloud, Business Intelligence, open source, programe pentru startups etc. Interesul a ramas ridicat la prezentarile Microsoft, Transart, Qlik si s-a vazut asta in intrebarile de final, insa au fost si sloturi foarte putin atractive (Samsung, Oracle) cand o buna parte din audienta a stat cu ochii pe mobil sau a iesit pur si simplu. In mod surprizator, prezetarile slabe au venit din partea unor nume mari din industrie, de la care eu personal ma asteptam la mai mult. Ar fi fost poate necesare si cateva prezentari generale, de industrie/piata care sa atraga atentia si sa ofere ceva informatii utile audientei.
Din pacate, companiile au mult de lucru la capitolul prezentari pentru a reusit sa iasa din setup-ul comercial in care s-au blocat, iar aici conteaza atat alegerea omului care va fi pe scena cat si a temei. Cred, de fapt sunt sigur, ca prea putini isi fac temele atent inainte inainte de eveniment cu privire la intelegerea audientei, concurentei etc. Lipsa acestui interes are doua consecinte negative: pe termen scurt: rezultate negative dpdv marketing, iar pe termen lung, dezamagirea audientei fata de calitatea expunerilor si a evenimentelor B2B in general.
Una peste alta, IMWorld 2014 a adus o atmosfera festiva si a oferit un bun prilej de socializare (am intalnit o multime de persoane cunoscute), de care piata, se simte, ca avea mare nevoie.