Compania achizitionata, Micros are un business foarte solid in retail dar mai ales in industria hoteliera, iar astfel Oracle va avea un cap solid de pod pentru intreg portofoliul de produse si servicii. Vom vedea intr-o prima faza o integrare nativa intre solutiile Micros si bazele de date Oracle, iar ulterior o noua gama de produse pe verticala HORECA, de la CRM la business analytics, big data, social media etc.
Micros are un business preponderent axat pe distributie si mai putin pe vanzare directa, adica nu au prezenta directa in majoritatea pietelor ci vand prin parteneri (cum este BitSoft pentru Romania, spre exemplu) Au nu mai putin de 112 parteneri in 45 de tari. Situatia se va schimba dupa tranzactie, Oracle avand o prezenta globala impresionanta si un model de business mixt: direct + indirect. Oarecum se va repeta situatia de la Primavera (furnizorul de Project Management cumparat de Oracle acum cativa ani).
Din aceasta perspectiva, este de urmarit atat evolutia BitSoft, pentru care cea mai mare parte din business se bazeaza pe produsele Micros cat și marketarea solutiilor Micros pe piata locala prin Oracle (si eventual alti partenri... Novensys, de pilda). Bitsoft va deveni probabil un partener important in comunitatea Oracle, asa cum a devenit TotalSoft (distribuitor de Primavera, inainte de achizitie).