Interesanta,
intalnirea de astazi cu Tim O’Brien, General Manager la Microsoft pentru
divizia Platforma si Aplicatii. ( au participat 10-15 jurnalisti si bloggeri )Mi-a placut afirmatia ca lucrurile se
vad diferit de la headquarters (Seattle USA ) si prin
urmare o vizita prin diverse piete este mai mult decat utila pentru intelegerea
realitatii.
Printre ideile principale notate la discutie ar fi:
- Microsoft este o companie in tranzitie si mai multe noutati sunt pregatite pentru perioada urmatoare. (unele deja anuntate, altele banuite, Office for Touch spre exemplu)
- Orientarea catre „devices and services” nu inseamna catusi de putin o indepartare de software.
- Oamenii utilizeaza multiple dispozitive si prin urmare ar trebui sa aiba experiente similare indiferent de tipul display-ului. Prin urmare, tot mai multe servicii Microsoft vor fi disponibile utilizatorilor de iPad si Android, inclusiv Office for Ipad. (O afirmatie tot mai frecventa in discursul public al Microsoft)
- Windows Azure si-a dublat capacitatea de computing si storage in ultimul ani, iar ½ din companiile Fortune 500 folosesc servicii Azure.
- Concurenta in cloud se accentueaza, inclusiv pe segmentul B2B, atat din partea unor furnizori cu experienta in aplicatii (IBM si Oracle) cat si din partea celor care vin din online (Google si Amazon).
- Microsoft face investitii constante pentru a aduce in Azure aplicatii si platforme non-Microsoft: 5 distributii de Linux, Hadoop, Java, PHP, Oracle etc. (Microsoft a fost denumit in 2013 top contributors pentru Linux Open Community)
- Windows 8 incepe sa beneficieze de aparitia a tot mai multe device-uri cu touch, iar utilizatorii acestor dispozitive au o rata de 4x mai mare de descarcare a aplicatiilor din Store, decat cei cu un dispozitiv fara touch.
- Compatibilitatea cu USB-ul ramane un diferentiator pentru tabletele/telefoanele Windows
- Numarul aplicatiilor din magazinele online devine irelevant (sunt oricum prea multe) iar la capitolul celor mai folosite, diferentele intre Apple si Microsoft sunt minime.
- La nivel de apps, conteaza mai putin costul de dezvotare cat costul de achizitie al clientilor. In US, doar 4.5% din utilizatorii care descarca gratuit o aplicatie devin si platitoti ai unor servicii asociate acelei aplicatii. S-a dus perioada de pionierat cand doar publicarea unei aplicatii in Store era suficienta pentru atragerea de clienti, acum este nevoie de promovare, costuri asociate etc, iar presiunea pe monetizare este in crestere. Orice apps trebuie dezvoltat pe principiul „mobile first, cloud first”.
- In timp, tablele Microsoft (Surface-urile) isi vor face aparitia tot mai evident si pe pietele secundare. Productia si distributia sunt linii de business complexe, insa Microsoft recupereaza. Complementar, vor fi lansate si dispozitive entry level, probabil ceva mai mici si mai ieftine. (Surface este un produs OK, pacat ca nu este disponibil si in Ro)
LE - mi-am dat seama ca nu am o cocluzie :). Din discutie, a reiesit ca Microsoft joaca pe o pozitie mediana, intre Apple care face bani in principal din vanzarea device-urilor si Google care monetizeaza cu precadere prin serviciile de search si publicitate.