Am instalat
aseara, noua versiune de Microsoft Office, lansata ieri oficial in Romania. Stiam ceva despre produs, dar am primit un
abonament pe un an si chiar voiam sa-l vad la lucru. Primul aspect ce trebuie
stiut despre Office 2013 este ca modul de cumparare a produsului s-a schimbat
si dincolo de licenta traditionala (cca 1000 RON/PC si 550 RON/PC in varianta
Home&Student), acum poate fi cumparat sub forma unui abonament anual de 499
RON (pret oficial, insa vor fi reduceri in lanturile de retail) care permite
instalarea pe 5 device-uri diferite (PC/Mac/tablete cu Windows/smartphone cu
Windows). Pentru studenti exista un abonament dedicat care costa 399RON/4
ani/PC. Noul Office este foarte cloud
oriented si include servicii din Skype (inclusiv minute gratuite) si Skydrive, ceea ce permite lucrul in
comun pe documente, salvarea in nor etc.
Al doilea aspect
il reprezinta schimbarile la nivel de produs. In WORD 2013, am remarcat ca ribboanele au fost
simpificate atat ca design cat si ca functionalitati. A aparut un meniu nou
„FISIER” care sumarizeaza toate informatiile despre documentul in lucru precum
si o banda in subsol care afiseaza pagini, nr de cuvinte, erori in text, limba
etc. Sunt permise sabloane de pagina cu
titlul, intertitluri, paragrafe in meniul „PROIECTARE”, se pot integra functii
third party pentru traducere si lexicon (nu-mi aduc aminte sa fi fost in Word
2010). OneNote 2013 pare foarte atractiv prin prisma partajarii documentelor,
functia are sens daca avem in vedere posibilitatea instalarii pe 5 device-uri. Exista
o functie Trimitere la OneNote care permite realizarea si expedierea rapida a
capturilor de ecran, note rapide etc accesibile dintr-o fereastra dedicata.
PowerPoint 2013 are un look nou, iar sablonul standard este in format wide.
Ca impresie generala, in Office 2013 functiile cheie au fost mai bine evidentiate, iar utilizarea va fi mai simpla. In plus, partea de colaborare/partajare devine foarte intuitiva. O sa revin pe subiect, pe masura ce voi descoperi lucruri noi. Inca nu am deschis Excel, Outlook etc