Sunday, November 15

Chrome OS, care sunt asteptarile?

Desi Google nu imi place in mod deosebit, produselor dezvoltate de ei nu prea am avut ce sa le reprosez. Am trecut de la Yahoo la Gmail, de la trafic.ro la Analytics, imi tin agenda in Calendar, pozele pe Picasa etc si nici browserul Chrome nu mi se pare rau, desi folosesc FireFox.
Era previzibil ca Google va incerca si piata de OS tocmai pt ca Microsoft se simte prea acasa pe aceasta piata, iar Google pare ca si-a facut un scop in sine atacarea Ms.
Desi Google face produse OK nici ei nu pot fi atat de inventivi incat sa schimbe paradigme in orice intreprind. E de vazut, in termeni de zile se apre, cum va fi sistemul de operare Chrome, mai ales ca browserul nu a rupt deloc gura targului. Ce astept eu de la un OS:
-sa booteze foarte rapid
-sa nu-mi ceara alt computer (am o bijuterie de thinkpad r200 pe care l-as mai folosi cu placere pt activitati web related insa nu suporta decat win98 care nu vede nici macar un memorystick)
- sa-mi permita cautari locale similare ca viteza cautarilor pe web (e un paradox sa gasesti o informatie mai repede in milioane de pagini web decat pe propriul PC)
-sa se inchida la fel de rapid
- sa fie foarte simplu. Ati vazut ce contine folderul dedicat din WinVista?