Thursday, September 25

Care e treaba cu Social CRM?

In mod obisnuit CRM-ul implică gestiunea a trei directii de activitate: marketing, vânzări și suport. Concret asta se face prin : managementul contactelor si activitatilor, identificare si urmarire lead-uri, existenta unei imagini unice asupra clientului etc adica urmarirea oricarei informatii despre client, identificarea unei oportunitati si transformarea acestei in bani.

Social CRM se refera mai mult la strategia de CRM decat la aplicatiile CRM. Prin adaugarea unei componente sociale se are in vedere interactiunea cu clientul si identificarea nevoilor acestuia la nivelul grupului din care acesta face parte. Web 2.0 este o componenta de baza in Social CRM pentru ca a schimbat fundamental structura networkingului social. Astfel, Social CRM implică prezenta companiei in locurile unde clientii interactioneaza intre ei: bloguri, forumuri, twitter, linked in, trilulilu, second life, what ever... Cu putina munca am putea identifica si retelele sociale locale, desi diferentierea local/global devine superflua.

Pe forumurile auto se pun multe intrebari care raman fara raspuns. Ma mir de fiecare data ca dealerii de profil nu si-au dat seama ce oportunitati pierd astfel.