Wednesday, September 26

Cu bataia pe odrasle..

Un studiu UNICEF arata ca 7 din 10 romani isi bat copii. Cred ca formularea corecta este isi pedepsesc fizic adraslele. Nu m-am lamurit cum defineste studiul aceste pedepse fizice dar cert este ca avem o mostenire apasatoare din acest punct de vedere. Pe de alta parte numai cine nu are copii nu stie cata rabdare iti trebuie la un moment dat. Nu stiu ce gandeam la vremea respectiva dar acum imi amintesc oarecum cu nostalgie cum maica-mea imi mai ardea cate o palma cand depaseam un nivel acceptabil de obraznicie, si numai eu stiu de cate traznai eram capabil. 7 din 10 este prea mult si cred ca studiul include si o palma simbolica data accidental peste fund si care cu greu se incadreaza la ,,bataie,,. Totusi cred ca sunt destule cazuri ( unele aparute la stiri) cand oameni fara minte isi brutalizeaza copii fizic sau psihic. La fel de grav este ca studiul arata ca aproape 20% dintre parinti nu inteleg rostul vaccinarilor.
Sunt hibe de care vom scapa in timp, cu ajutorul educatiei, al unei legislatii eficiente si a unor autoritati mai atente.