Thursday, September 29

Mammut Ridge High GTX. Merita banii?

Am cumparat prin iulie un bocanc Mammut Ridge High GTX  pentru deplasari scurte pe munte. Modelul este pe piata din 2014, iar cei de la Mammut l-au gandit pentru trasee de „via ferata,” evident acolo unde exista astfel de oportunitati. La noi, magazinul Himalaya il vinde la categoria „bocanci trei sezoane”, exista insa si versiunea Ridge Low, un pantof cu sasiu similar. Mi-a placut Mammut Ridge High GTX pentru ca este foarte usor (cam 1200 gr. pentru masura 42), ca sustine bine glezna. Rigiditatea este medie, iar talpa este oarecum flexibila (nu are Vibram ci Gripex, un material patentat de Mammut) dar fara sa se simta apasarea piciorului pe pietre. Talpa este relativ subtire si lasa o senzatie diferita fata de alti bocanci. Am talpa Gripex si pe niste pantofi de oras, iar senzatia este similara, insa nu simti nimic sub picior la mers.   
Mammut Ridge High GTX este o gheata este in combinatie de piele (suede) cu textil si are membrana Gore-Tex, inclusiv pe limba. Se incalta foarte usor, dar sunt relativ ingusti, ceva gen last 100 la clapari. Nu i-as recomanda persoanelor cu picioare late sau glezne groase.


I-am folosit intens in ultimele luni, pe mai multe ture de 1 zi (s-au adunat insa peste 80 de km) pe diverse tipuri de teren, iar picioarele mele s-au simtit confortabil. Mammut Ridge High GTX au aderenta excelenta pe piatra si o sustinere buna a piciorului pe coborare. De asemenea, la drumurile mai lungi, greutatea redusa se simte in picioare. Ca impermeabilitate, nu am avut ocazia sa-i testez in conditii grele, pentru ca am avut in general vreme buna, insa la 1-2 mm ploaie nu au fost probleme. Un aspect negativ: in prima luna s-a rupt una din bridele laterale care strang siretul, insa o fost inlocuita pe garantie (2 ani) de Himalaya.

Concluzia: Mammut Ridge High GTX un bocanc bun si usor, care ofera siguranta pe stanca si iti permite sa te misti rapid. Are grija de picioarele tale, dar nu cred ca este un bocanc de anduranta, care sa te tina „o viață”.