miercuri, octombrie 23

PR Stuff: IBM versus Oracle

Pe 18 noiembrie am primit un comunicat de presa care anunta ca Oracle a depasit IBM la vanzarile de software si a devenit, la nivel global, furnizorul numarul 2 dupa Microsoft. La nivel de cifre, anuntul se baza pe vanzarile din ultimele 4 trimestre: 25,7 miliarde USD pentru IBM și 27,8 miliarde USD pentru Oracle si este foarte politically correct, chiar daca structura anului financiar este diferita, Q4 pentru IBM se suprapune pe Q1 Oracle, prin urmare perioadele de raportare difera.

Nu am gasit o replica IBM la acest comunicat, nici international nici local, unde a fost preluat in regim copy and paste de multe publicatii. Cred ca o reactie era binevenita, care, chiar daca nu putea sa ignore cifrele pe software, putea macar sa aduca lumina pentru intelegerea situatiei generale.
Ma asteptam ca IBM sa puncteze (macar la nivel informal) ca aceasta pozitionare pe segmentul de software nu reprezinta situatia reala a celor doua companii. La capitolul hardware, datele financiare indică valori de 15,87 miliarde USD vanzari pentru IBM și 5,25 miliarde USD pentru Oracle. Mai mult, la venituri globale diferenta se adanceste iar veniturile total ale Oracle (37,38 miliarde) reprezinta doar 37% din cifra de afaceri a IBM care a depasit 101 miliarde USD. Desi unii ma vor contrazice, PR-ul trebuie sa fie si reactiv uneori.

Revenind la software, nu am reusit sa gasesc date exacte cu privire la evolutia pietei globale in ultimul an dar prin vara previziunile nu erau prea optimiste, IDC sustinand un plus de max 5%, cu diferente mari intre pietele regionale.