joi, martie 7

Care sunt partenerii Microsoft specializati pe Small Business

In doua jumatate a anului trecut, Microsoft a introdus la nivel gobal o noua competenta pentru parteneri: Small Business cu scopul de simplifica adresarea pietei SMB (IMM) cu servicii de tip cloud si care va inlocui traditionalul  Small Business Partner (SBSC). Ieri, Microsoft ne-a prezentat primii 5 parteneri care au obtinut aceasta competenta care implica: oameni certificati, expertiza, referinte etc.
Acestia sunt:
- Infotrend, compania cu 20 de angajati orientata catre solutii de colaborare si content management dar si proiecte de infrastructura pe tehnologie EMC si IBM, deruleaza mai multe proiecte pe Office 365 si Windows Azure
- Class IT, un nume cunoscut in piata de externalizare servicii IT, au 130 de angajati foarte bine pregatiti (150 de certificari, dintre care 20 pe cloud)
- PrasConsulting, un furnizor deja cunoscut pe segmentul de cloud si care a derulat deja proiecte relevante (Office 365 la Provident precum si la o casa mare de avocatura)
- Verasys International, o companie mai low profile (cel putin pana acum) cu mai multe proiecte externe dar planuri locale, deasemenea.
- Lasting, furnizor cunoscut pe piata locala (cea mai mare dintre cele 5 companii, peste 20 milioane EUR cifra de afaceri) cu un profil mai spre integrator si lunii de business diversificate (ERP, data center, infrastructura convergenta, comunicatii unificate, distributie hardware etc).

Piata SMB in Romania este destul de fragmentata, cu diferente foarte mari intre companii, atat ca cifra de afaceri si numar de angajati cat mai ales ca maturitate si complexitate. Mai mult, interesul si intelegerea tehnologiei sunt relativ limitate pe acest segment de piata, la care se adauga si o lipsa acuta a surselor de finantare. Scopul competentei este simplificarea colaborarii cu aceste companii printr-o abordare mai „soft” atat la nivel de comunicare cat si de tehnologie. Cei 5 parteneri actuali, dar si altii care se vor adauga au acces la resurse dedicate (training de presales, planificari, marketing, suport etc) pentru a reusi sa vorbeasca un limbaj cat mai pe intelesul IMM-urilor locale. Miza este mare, pe de o parte pentru ca Romania este o tara de IMM-uri, iar pe de alta pentru ca acest segment este cel mai lipsit de unelte IT.

Si alte companii IT au o abordare diferentiata pentru piata SMB, insa o au cu precadere la nivel de produse/servicii si mai putin la nivel de creare competente in cadrul comunitatii de parteneri. Pana la urma, nu trebuie sa ai doar o solutie croita pentru un SMB ci si priceperea si limbajul de a intelege si explica unui asemenea client beneficiile tehnologiei.