luni, februarie 11

Cum este mai bine sa cumperi noul Office?

Am discutat in weekend cu niste cunoscuti despre Office 2013 si erau oarecum nelamuriti care ar fi avantajul cu inchirierea. In mod curent, posibilitatile de a utiliza legal Microsoft Office 2013 sunt doua: achizitia unei licente perene (cost cca 1.099 RON) sau plata unui abonament anual (cost 499 RON). La prima vedere, versiunea inchiriata nu are nicio sansa, insa daca analizam detaliile comparatia se schimba.
Licenta de 1099 RON include:
- suita Office instalata local ( Word, Excel, PowerPoint, OneNote si Outlook) pentru 1 PC, netransferabila
- 7 GB storage pe SkyDrive
- Office WebApss prin contul Microsoft pentru editare online si partajare de documente
Abonamentul anual de 499 RON include:
- suita Office la nivel Premium instalata local (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Publisher si Access) pentru 5 utilizatori dintr-o familie (in esenta care partajeaza acelasi cont Microsoft)
- 20 GB storage pe SkyDrive
- 60 minute apeluri Skype in 40 de tari
- Office WebApss prin contul Microsoft pentru editare online si partajare de documente
- upgrade-uri automate si gratuite
Prin urmare pentru o familie unde exista 2 PC-uri (scenariul clasic: laptop+desktop) costul cu licentele traditionale (cca 2.000 RON) va fi egalat de abonament dupa 4 ani, perioada in care abonamentul va oferi spatiu de stocare suplimentar, minutele pentru convorbiri internationale si probabil un Office nou (Office 2016) in al patrulea an daca avem in vedere ca Microsoft lanseaza o noua suita cam la fiecare 3 ani. Daca adaugam in ecuatie un copil cu un laptop propriu (PC sau Mac) perioada se duce la 6 ani in care userul cu abonament va beneficia de cele amintite mai sus, timp in care cel cu licenta perena va dori sa faca un upgrade sau va utiliza o aplicatie veche. Exista si scenarii mai avantajoase in care pot si inclusi o bunica, un frate etc si care fac versiunea cu abonament mai atractiva decat piratarea :) . Limita versiunii Office 365 este utilizarea aceluiasi cont Microsoft pentru stocarea automata a documentelor in nor dar exista solutii si pentru acest aspect. Dincolo de costuri, varianta Office 365 permite si accesarea documentelor de pe orice PC legat la web: in vacanta, la prieteni, la o conferinta etc
Va fi interesant de vazut si versiunea Office 365 Small Business care ar trebui sa urmeze un tipar similar: 5 useri, partajare de documente, calendar, task-uri, videoconferinta.